☏ Blog Idol ☎

PEPERIKSAAN UPSR.

Kalau korang tgk topik dekat atas tu mesti seram gila kan {bagi org yg drjh 6}.Tapi kalau siapa yang tak kisah dan buat-buat tak tahu je pasal upsr{Ujian Penilaian Sekolah Rendah} mestilangsung tak prepare apa-apakan.Bagi sayalahkan setiap peperiksaan  itu ibarat menatang minyak yang penuh.Yelah kalau kita nak ke mana mana kita mesti bawa ilmu tu sekali.Nanti kalau kita biarkan je nanti kena ulang balik apa yang kita baca.For the people who do not take care of her or his study they must thought that every exam is simpe as cracking a little nut.I hope that you all will be ready for upsr.Do not take it easy because everyone is not clever if they do not do a lot of practice.Memanglah dulu sewaktu saya darjah 4 dan 5 saya selalu main dan tak terlalu ambil kisah tentang pelajaran sebab saya pikir "alah drjh 6 kan ade l'agi buat ape nak susah susah pikir pasal periksa".Tapi sekarang baru saya sedar pelajaran labih penting kerana ianya berguna untuk masa hadapan.Saya tahu bahawa saya bukanlah sesiapa pun yang ingin motivasikan orang lain kerana saya sendiri pun masih tidak sempurna tetapi janganlah ambil ringan terhadap apa yang saya tulis ini kerana ianya akan membawa faedah kepada semua.So just be'HAPPY GO LUCKY'................................

2 comments:

dayana jojo said...

lolo...aq terasa sikit walaupon entry ni bkn untuk aq..dan pribahasa tu mcm pernh dngr je..

Nur Farrah Qistina Mazlan said...

B-)