☏ Blog Idol ☎

Serammmm....

Assalamualaikum semua.Seram sejuk pulak dibuatnya.Haaa nak tau kenapa?Seeebaab....besok periksa.Peperiksaan Percubaan Peringkat Sekolah pulak tuh.Macam-macam perasaan ada terutama sekali takut.Termasuklah juga happy .Mula-mula rasa takut lepas tu aku pikr-pikir balik buat apa nak rasa takut kalau kita dah buat persediaan secukupnya.Sebenarnya aku pun adalah jugak rasa gementar tapi sikit-sikit jelah.Tapi macam yang aku cakap dalam post yang dululah kalau siapa yang tak takut buat peperiksaan tu maknanya dia tak kisah pun apa yang akan jadi dengan masa hadapan dia  tetapi pengecualian buat orang yang dia rasa dia boleh buat sebab dah baca buku dan buat ulangkaji.Sebok cerita pasal takut cerita pasal happy tertinggal pulak hehehe..Okey pasal happy pulak.Yelah kalau kita takut mesti kita stress betul tak macam urutan di bawah ni : STRESS > BODOH > SAKIT JANTUNG >MERANA and then > BATU DUA HEHEHE...Siapa yang kelas 6 Cekal mesti tahu batu dua tu apa.BATU DUA @ mati dekat kubur.Okeylah tu dah tak perlulah aku nak cerita panjang-panjang tak siapa yang rasa dia dah cukup besar dan matang untuk pikir masa depan dia sendiri ikutlah nasihat aku ni


  • Buat ulangkaji 1 ataupun 3 set setiap soalan janganlah buat lebih-lebih pulak nanti gila dibuatnya
  • Baca buku banyak sikit bukan buku cerita tapi BUKU CONTOH KARANGAN BAHASA MELAYU DAN BAHASA INGGERIS
  • Tengok TV kurang daripada 3JAM.
SO DONOT FORGET TO JUST BE H@PPY > GO > LUCKY!!

No comments: