☏ Blog Idol ☎

Hebatnya Puasa..

korang semua.
Today Iwant to with you guys about our topic.Korang nak tahu tak kenapa aku cakap puasa ni hebat .Sebabnya ialah kita dapat pahala dengan beri sedekah,solat,buat kerja amal dan banyak lagi.Yang paling hebat sekali perghh tahun ni memang ALLAH berikan aku rezeki yang melimpah ruah walaupun aku tak bekerja.Tapi rezeki yang aku dapat tu bukan datang dengan sendiri tau kena ada usaha jugak.Baru je Peperiksaan Percubaan Negeri dapat 5A dah dapat duit lebih daripada jangkaan.Kalau duit tu kebanyakanya yang kita mintak takpe tapi masalahnye sekarang 3 per 4 daripada duit yang aku dapat tu bukan aku yang mintak tapi ayah & cikgu aku yang bagi(masalahlah sangat).Korang bayangkan kalau peperiksaan kali ni kita dah dapat banyak rezeki apatahlagi UPSR nanti mmm memang marvelous ah.Korang sendiri boleh nampakkan betapa hebatnye puasa ni.So,nikmatilah bulan puasa dengan sebaik mungkin kerana bulan ramadan ni bukan tiap-tiap bulan dapat cuma sebulan sekali je dalam setahun.

No comments: