☏ Blog Idol ☎

... yang bakal menanti anda

assalamualaikumsemua..
Mesti korang tertanya-tanya kan apa bendalah ... yang bakal menanti tu ekk??Ok aku bagi clue hmmm ok bila korang dah capai sesuatu kejayaan tu mesti ayah atau ibu korang ada janji apa-apakan.Hah dah dapat jawab ke???Haa pandai pun bukan tak pandai hadiahlah semestinya.Yelah ibu bapa nak suruh anak tu berjaya mestilah dia akan bagi ganjarankan kalau tidak si anak mesti pikir buat apalah aku nak belajar takde guna pun!!Baik terus khawin je kan senang(bagi sesiapa yang mempunyai boyfriend)...Tapi ade ke korang fikir pasal mak korang ayah korang cikgu-cikgu korang mesti diorang nak koran berjaya sehingga ke menara gadingkan.Normally bagi siapa yang kat sekolah rendah dia lah yang paling intelligent sekali kat sekolah tu mesti dia dah pikir dia dah cukup ilmu untuk dibawa ke mati.Tetapi....Ada jugak tetapinya.Kadangkala bagi sesetengah murid yang pandai diorang akan terus belajar sebab diorang pikikan masa depan diorang dan hati mak bapak diorang.Tapi jangan ingat orang yang tak berapa nak pandai waktu sekolah rendah tak boleh masuk SBP ataupun MRSM .Aku rasakanlahkan mengikut kajian saintifik aku orang yang waktu dia sekolah rendah dulu tak berapa pandai tapi sekarang dialah yang belajar kat luar negara.Ekeh apa aku ni dah terpesong pulak sampai cite pasal dua topik sekali gus.Ok ok back to the original topic.Hadiah yang kebiasaanye korang akan dapt bila 5a ke 8a ke 10a ke mesti duit,laptop,phone,dan lain-lain.Tak salah sebenarnya kalau nak mintak hadiah-hadiah macam tu tapi carilah hadiah yang berfaedah sikit bukan ape untuk kebaikan diri sendiri jugak kan.Contoh perkara negatif yang akan berlaku:
  • kes penipuan dalam pelaburan
  • kes cinta monyet
  • kes dadah
  • asyik lepak ngan fb 24 jam
  • main game
  • tengok gambar lucah
Semua benda tu  kan tak baik untuk kita jadi elakkanlah.Pesanan ini daripada seorang murid darjah enam sk 1 taman selayang,Nur Farrah Qistina Mazlan.(macam polis pulak)

No comments: